Menu
Network marketing

Network marketing – zawód przyszłości

W dobie pandemii Network marketing znajduje się w fazie rozkwitu. Wiele osób decyduje się właśnie na taki model biznesowy, opierający się w dużej mierze na działalności w Internecie. Kiedyś krytykowany, dziś coraz bardziej doceniany. Na czym polega? Dlaczego wiedzie prym i czy warto uprawiać ten model biznesowy?

Network marketing – co to takiego?

Network marketing inaczej zwany Marketingiem sieciowym, wielopoziomowym  (MLM, Multi Level Marketing) jest to model biznesowy polegający na współpracy z siecią dystrybutorów w celu rozwoju firmy. Sprzedaż produktów odbywa się bezpośrednio od producenta, z pominięciem sklepów stacjonarnych. Klient składa zamówienie on-line lub za pośrednictwem network marketera. Marketing sieciowy rezygnuje z tradycyjnych form reklamy, dzięki temu cena produktów jest mniejsza niż w tradycyjnym modelu sprzedaży. Środki finansowe, które przeznaczone są na promocje, w tym przypadku w znacznym stopniu zasilają konta przedstawicieli zajmujących się tym modelem biznesowym. Niezależni przedstawiciele otrzymują wynagrodzenie naliczane na podstawie kilku poziomów struktury, którą zbudowali. Przedstawiciele Ci mogą prowadzić swoje działalności lokalnie, ogólnopolsko lub międzynarodowo. Marketing sieciowy zazwyczaj funkcjonuje na podstawie trzech filarów: rekrutacji, która polega na pozyskiwaniu nowych partnerów biznesowych (powiększaniu sieci dystrybutorów), generowaniu leadów czy też budowaniu i zarządzaniu (szkolenia, motywacja, kontakt z rekruterami).

MLM – jak zacząć?

Rozpoczynając pracę w danym modelu biznesowym musimy zrobić wnikliwy reserach oraz zaczerpnąć porady osób, które pracują w ten sposób i są w pełni rzetelne. Należy pamiętać, iż w sieci widnieje wiele artykułów, które nie potwierdzają w pełni tego w jaki sposób działa tego typu model biznesowy. Przeprowadzenie więc wnikliwego reaserchu, sprawdzenie na rynku firmy, z którą chcemy współpracować a także sprawdzenie jakości produktu, który będziemy oferować innym Klientom podczas naszej pracy, to warunki konieczne do tego, aby rozpocząć dany biznes. Następnie powinniśmy się skupić na dobraniu odpowiedniego partnera biznesowego, który będzie naszym mentorem a także ostoją podczas gorszych momentów, które występują w każdym biznesie. Musi więc być to osoba, która posiada duże doświadczenie, jest rzetelna, empatyczna, służy pomocą czy odnajduje się w sytuacjach kryzysowych.

Marketing sieciowy – dlaczego warto?

Wiele osób traktuje pracę w Network marketingu jako dodatkową formę zarabiania. Pracując na tak zwanym etacie zajmując się także Marketingiem sieciowym. Zajęcie to może być więc dodatkowym. Co ważne, aby zając się tym typem marketingu nie trzeba inwestować swojego kapitału. Wystarczą jedynie dobre chęci, zaangażowanie oraz możliwość poświęcenia czasu. W tego typu pracy istotne jest to, iż budujemy zespół dobierając sobie do niego osoby, z którymi chcemy pracować. Nikt nie narzuca nam teamu. Jest to jedynie decyzja osoby, która decyduje się na pracę w Network marketingu. Co ważne praca ta zapewnia możliwość ciągłego rozwoju. Osoba zajmująca się nim nieustannie bierze udział w różnych szkoleniach dotyczących rozwoju osobistego a także zgłębiania tajników sprzedaży, rekrutacji, itp. Obszar szkoleń jest bardzo duży i dotyczy wielu zakresów. Praca ta wiąże się także z udziałem w wielu branżowych wydarzeniach, eventach oraz nieustannym poznawaniu nowych osób.

Praca z każdego miejsca na ziemi

Warto podkreślić, że pracując w Network marketingu działamy z dowolnego miejsca na ziemi o dogodnej dla nas porze. Nikt nie narzuca stałego grafiku oraz harmonogramów. Jest to praca w pełni zdalna i należy ją zaplanować w dogodny sposób dla osoby wykonującej ją. Korzystając z takiego modelu biznesowego masz więcej czasu dla siebie.

Minusy pracy w Network marketingu

Do minusów pracy w Marketingu sieciowym można zaliczyć to, iż jest to w pełni praca, która planujesz sobie sam. Jeśli nie jesteś osobą obowiązkową i systematyczną ten rodzaj modelu biznesowego może nie sprawdzić się. Dobierając sobie partnerów biznesowych musimy brać pod uwagę to, że w pewnym momencie mogą zrezygnować z tego typu modelu. W takim momencie należy szukać kolejnych osób, które w pełni się zaangażują.

Karolina Solińska

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Udostępnij